Dodałbym zagadnienie ruchu samochodowego i polityki parkingowej:
- postuluję tam, gdzie jest to możliwe przekształcać ulice w jednokierunkowe (np. Mazurska, Mickiewicza), co pozwoli wygospodarować dużą ilość miejsc parkingowych (parkowanie pod kątem 45 stopni), a dodatkowo uspokoi ruch i zwiększy bezpieczeństwo niechronionych użytkowników ruchu drogowego,
- postuluję dokonać rzetelnego przeglądu dostępnej przestrzeni parkingowej w Śródmieściu i wyznaczyć optymalny sposób parkowania na poszczególnych ulicach (np. na wspomnianych Mazurskiej i Mickiewicza, a także na Kopernika na odcinku za pl. Pułaskiego w stronę ronda Bema, pod kątem 45 stopni do ulicy) i zastosować środku "wymuszające" prawidłowe parkowanie poprzez malowanie poziomych znaków, ustawianie donic z zielenią, kamiennych/metalowych ograniczników,
- postuluję także likwidację "dzikich" parkingów np.
tego na działce 404/4 przy ul. Dabrowszczaków poprzez dokonywanie tam inwestycji w zieleń. Oczywiście w tym wypadku wiele zależy od tego, czyją własność stanowi działka (od razu pytanie do urzędników o własność działki 404/4), jeżeli miasta to nie ma problemu i można działać choćby zaraz, jeżeli okolicznych wspólnot to należy do nich wystąpić (myślę, że się zgodzą na drzewa i krzewy zamiast klepisk i samochodów). Powyższe uniemożliwi "omijanie" systemu opłat za parkowanie.
Powyższe w sposób niemal beznakładowy pozwoli znacząco zwiększyć ilość miejsc parkingowych w Śródmieściu. Dla celów wyznaczania sposobu parkowania/odgradzania miejsc parkingowych od chodnika należy przede wszystkim wykorzystywać zieleń (drzewa, krzewy), a inne środki dopiero, gdy nasadzenia są naprawdę niemożliwe.
W kwestiach wykonawczych postuluję także wyznaczyć działania wymagające dodatkowych środków na sfinansowanie (np. przebudowa ul. Partyzantów) od tych, które mogą być wykonane już teraz w ramach normalnych działań jednostek ratuszowych (np. optymalizacja przestrzeni parkingowej poprzez wyznaczanie sposobu parkowania). I niezwłoczne przystąpienie do realizacji tych drugich.