Strona 4 z 5

Odp: System Umieszczania Reklam

Post: 10 lutego 2012, 14:39
autor: Jakub Bartoszewicz
Ostatnio byłem w Suwałkach i zostałem porażony estetyką elewacji budynków zlokalizowanych w historycznym centrum (a także estetyką historycznego centrum w ogóle). Niestety byłem służbowo bez aparatu, więc muszę posiłkować się cudzymi zdjęciami.

Szkoda, że Olsztyn, stolica województwa jest pod wieloma względami całe dekady w tyle nawet za tak niewielkimi miastami.

http://fotoforum.gazeta.pl/zdjecie/2508 ... ki-64.html

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... zki_68.JPG

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 284%29.JPG

http://suwalki.mapofpoland.pl/Suwalki,z ... ml#galeria

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... zki_67.JPG

Odp: System Umieszczania Reklam

Post: 10 lutego 2012, 14:42
autor: Jakub Bartoszewicz
Porównajcie Państwo te obrazki z bezpośrednim sąsiedztwem tak ważnych olsztyńskich obiektów, jak Wysoka Brama, czy Ratusz... Coś w tym Olsztynie jest nie tak...

Odp: System Umieszczania Reklam

Post: 01 marca 2012, 12:17
autor: Jakub Bartoszewicz
W Sao Paulo, mieście zamieszkanym przez 11 mln ludzi wprowadzono 5 lat temu całkowity zakaz zewnętrznej reklamy. Miasto całkowicie zmieniło swoje oblicze. Na lepsze.

http://www.newdream.org/resources/sao-paolo-ad-ban

Odp: System Umieszczania Reklam

Post: 27 czerwca 2012, 09:49
autor: Jakub Bartoszewicz
Polecam uwadze. Jest możliwość uporządkowania przestrzeni na Starym Mieście na podstawie ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami bez potrzeby uciekania się do planów zagospodarowania przestrzennego.

http://www.krakow.pl/parkkulturowy

http://krakow.pl/odwiedz_krakow/aktualn ... pisow.html

http://www.tvp.pl/krakow/aktualnosci/sp ... to/7628371

Odp: System Umieszczania Reklam

Post: 30 czerwca 2012, 17:04
autor: Jakub Bartoszewicz
W nawiązaniu do tego, co pisałem powyżej:

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... ntrum.html

W Krakowie definitywnie znikają szpecące reklamy, a opornych czekają mandaty. Da się? Da się.

Odp: Re: O:Program estetyzacji Olsztyna

Post: 29 lipca 2012, 11:29
autor: MacTu
[quote=""M. Rytczak" post=966"]

Poki instytucje publiczne nie stana sie wzorem dla podmiotow prywatnych - nie bedziemy mieli w reku argumentu, ktory przekona np. wspolnoty mieszkaniowe i wlascicieli duzych (elewacyjnych) powierzchni komercyjnych do oczyszczenia z plandek. Kolejnym symptomatycznym argumentem, ze walka z dzika plandekowa reklama bedzie dluga i ciezka jest wielki banner na gmachu UWM przy ul. Szrajbera 11, w ktorym znajduje sie m.in... Wydzial Sztuki. Obecnie staramy sie uczulac wydzialy i jednostki organizacyjne UM Olsztyn, zeby: 1. nie wydawaly zgod na umieszczanie plandek na wlasnych obiektach; 2. Nie zlecaly reklam plandekowych na obiektach prywatnych w ramach dzialan wlasnych.
[/quote]
Wpis pochodzi z 07/03/2011

Na potwierdzenie tej dobrej praktyki zdjęcie z 26 lipca 2012. Koncert Pani Basi Trzetrzelewskiej organizowany przez MOK.Obrazek

Odp: Re: O:Program estetyzacji Olsztyna

Post: 29 lipca 2012, 14:20
autor: Jakub Bartoszewicz
Miasto dokłada się także do funkcjonowanie szpetnego ekranu diodowego na równie szpetnym katafalku zamawiając tam reklamy np. Aquasfery (abstrahując od potrzeby reklamowania tam tego miejsca, o którym za darmo trąbiły wszystkie media przez kilka tygodni przed i po otwarciu).

Odp: System Umieszczania Reklam

Post: 02 stycznia 2013, 22:42
autor: OkiemEkonomisty
Czy poniższe reklamy umieszczono legalnie?
Tzn czy posiadają zezwolenie i właściciel wnosi odpowiednią opłatę?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Odp: System Umieszczania Reklam

Post: 02 stycznia 2013, 23:29
autor: OkiemEkonomisty
DLaczego miasto toleruje stolarza z Ostródy , który kpi sobie z nas wszystkich i blokuje miejsca parkingowe, które są wręcz na "wagę złota" w tym miejscu?

Obrazek

Odp: System Umieszczania Reklam

Post: 04 stycznia 2013, 11:35
autor: MZDiM
[quote=""OkiemEkonomisty" post=4547"]DLaczego miasto toleruje stolarza z Ostródy , który kpi sobie z nas wszystkich i blokuje miejsca parkingowe, które są wręcz na "wagę złota" w tym miejscu?

Obrazek[/quote]
Dzień dobry
Ten pojazd jest zaparkowany prawidłowo. Jeśli ma wykupiony bilet lub abonament uprawniający do parkowania w strefie płatnego postoju, do tego jest sprawny technicznie, to jaki miałby być powód nakazania jego usunięcia? I mamy taki wóz Drzymały…
Paweł Pliszka, MZDiM

Odp: System Umieszczania Reklam

Post: 04 stycznia 2013, 11:36
autor: MZDiM
[quote=""OkiemEkonomisty" post=4546"]Czy poniższe reklamy umieszczono legalnie?
Tzn czy posiadają zezwolenie i właściciel wnosi odpowiednią opłatę?

Obrazek

Obrazek

Obrazek[/quote]
Dzień dobry
Na górnym zdjęciu reklama z lewej (In Style) stoi poza pasem drogowym, na działce przynależnej do nieruchomości. Druga reklama stoi już w pasie bez zgody zarządcy drogi czyli MZDiM. Nasz pracownik będzie kontaktował się z właścicielem firmy. Wniesiemy o jej ustawianie poza pasem drogowym.
Reklama Metrohouse (z dolnego zdjęcie) jest przez firmę opłacana.
Paweł Pliszka, MZDiM

Odp: System Umieszczania Reklam

Post: 04 stycznia 2013, 12:05
autor: tomasz birezowski FRO
[quote=""MZDiM" post=4563"]
Dzień dobry
Ten pojazd jest zaparkowany prawidłowo. Jeśli ma wykupiony bilet lub abonament uprawniający do parkowania w strefie płatnego postoju, do tego jest sprawny technicznie, to jaki miałby być powód nakazania jego usunięcia? I mamy taki wóz Drzymały…
Paweł Pliszka, MZDiM[/quote]

Jak zwykle najłatwiej skwitować sprawę ogólnikami. Chodzi o to, żeby państwo dokonali czasem wysiłku, chociażby żeby gościa zniechęcić. Wystarczyło by urzedowe zwrócenie uwagi i żądanie zapłaty - w 90% przypadków to działa. Widzę że każdy - nawet najgłupszy problem - stanowi w tej instytucji coś niebywałego. Po co nam tacy ludzie?

1.
Reklama na pojeździe zaparkowanym przy drodze publicznej

2.
Zaparkowanie pojazdu z nadrukiem reklamowym nie zawsze jest równoznaczne z umieszczeniem reklamy - przyczepa jest ewidentnie przystosowana jedynie pod reklamę i nic tu Panowie nie muszą interpretować!

3.
Koniec z reklamami na przyczepach – na parkingach i drogach

Odp: System Umieszczania Reklam

Post: 04 stycznia 2013, 12:23
autor: Jakub Bartoszewicz
Żeby walczyć z jakimś problemem trzeba go przede wszystkim zauważyć, a następnie chcieć. MZDiM zdaje się, że w ogóle nie dostrzega problemu braku miejsc parkingowych w centrum (zawsze można przecież znaleźć miejsce na trawniku), a co za tym idzie, nie dostrzega, że taka reklamowa landara z przyczepą zabiera takich miejsc dwa albo trzy. Nawet jednak, jakby problem został dostrzeżony (na co absolutnie nie liczę i w co nie wierzę - "za wysokie progi") to i tak nie będzie chęci jego rozwiązania. Bo po co? Przecież można nie zrobić nic.

Odp: System Umieszczania Reklam

Post: 04 stycznia 2013, 14:30
autor: MZDiM
[quote=""tomasz birezowski FRO" post=4565"]Jak zwykle najłatwiej skwitować sprawę ogólnikami. Chodzi o to, żeby państwo dokonali czasem wysiłku, chociażby żeby gościa zniechęcić. Wystarczyło by urzedowe zwrócenie uwagi i żądanie zapłaty - w 90% przypadków to działa. Widzę że każdy - nawet najgłupszy problem - stanowi w tej instytucji coś niebywałego. Po co nam tacy ludzie?[/quote]
Dzień dobry
Dołączone przez Pan linki do artykułów są potwierdzeniem tezy, że z takimi „Drzymałami” nie łatwo się uporać (albo ja nie potrafię czytać ze zrozumieniem). Tak więc dziękuję za pomoc ;o). W pierwszym, i trzecim przypadku mowa jest o sytuacji, gdy na parkingu pozostawiono samą przyczepę. I takie przypadki w Olsztynie ścigamy (choć z przytoczonego przez Pana wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z 14 maja 2012 r., sygn. akt II SA/Gl 469/12 wynika, że nawet wówczas nie jest jednoznaczne czy to reklama ustawiona na drodze publicznej lub w jej pasie, sąd wskazuje, by każdą sprawę rozpatrywać indywidualnie).
Nie rozumiem, co ma Pan na myśli pisząc „wystarczyłby urzędowe zwrócenie uwagi”. Na co byśmy mieli zwrócić tę uwagę? Sądzę, że właściciel takiego auta z przyczepą wcześniej rozpoznał sprawę i raczej wie, że może pozostawać bezkarnym. Pisze Pan również, że w 90 procentach przypadków takie „zwrócenie uwagi” przynosi efekty. Jedynie około 40 procent kierowców wezwanych do wniesienia opłaty dodatkowej za parkowanie w strefie bez wykupionego biletu uiszcza tę opłatę (prawie) w terminie. A tu przewinienie jest ewidentne i nie trzeba podpierać się wyrokami WSA czy NSA.
Paweł Pliszka, MZDiM

Odp: System Umieszczania Reklam

Post: 04 stycznia 2013, 14:41
autor: Jakub Bartoszewicz
Panie Pawle, jeżeli się chce coś zrobić to szuka się sposobu na to, żeby się udało. Jeżeli się czegoś robić nie chce, szuka się wymówki. To drugie niestety w przypadku Pańskich tłumaczeń jest bardziej aktualne. A sposobów jest wiele i poza podlinkowanymi przez Pana Tomasza można dorzucić wprowadzenie ograniczenia czasowego (np. do 60 minut) aby wymusić rotację w tamtym miejscu. To o czym piszemy wpisuje się zresztą w szerszą politykę parkingową (nie)prowadzoną przez miasto (MZDiM). Już rok temu pisałem choćby o ustaleniu sposobu parkowania poprzez odpowiednie znaki, czy linie poziome, co zwiększyłoby znacznie wykorzystanie dostępnej przestrzeni w centrum. I co? I nic. Lepiej przymykać oko na parkowanie na trawnikach (poprzez brak jakichkolwiek ograniczników) niż zrobić coś konstruktywnego.