Odp: Przestrzeń

Wczoraj odbyły sie kolejne konsultacje w sprawie przestrzeni i komunikacji. Wspomniałem o dwóch rzeczach, powtórzę je na forum. Pierwsza - prosty zabieg organizacyjny: zezwolenie na jazdę w lewo z mostu nad torami z ul. Partyzantów w Artyleryjska z dwóch pasów. Wprawdzie nieco wydłuży to przejazd skręcającym w prawo(zniknie zielona strzałka), ale jest ich zdecydowanie mniej niż chętnych do jazdy w lewo. Ułatwi wiec to przejazd, szczególnie w kontekście planowanych zmian ruchu na 11 Listopada.
Do drugiego pomysłu zainspirowała mnie ciekawa wypowiedź pana Piotra Gadomskiego o celowości traktu pieszego od Alfy przez Stare Miasto i Park Centralny do Alfy.
Z moich codziennych obserwacji wynika, ze ruch samochodowy po Piłsudskiego w kierunku wschodnim jest nawet w godzinach szczytu bardzo niewielki. Czy nie warto, przy okazji przebudowy ulicy w związku z tramwajami, zdecydować się na jej zwężenie i kosztem jezdni stworzyć szeroki trakt pieszy łączący pl. Dunikowskiego ze Starym Miastem? Warto przypomnieć, że koncepcje urbanistyczne z lat 70 zakładały całkowite zlikwidowanie tranzytu wewnętrznego przez centrum ul. Piłsudskiego (wówczas Zwycięstwa).
Do drugiego pomysłu zainspirowała mnie ciekawa wypowiedź pana Piotra Gadomskiego o celowości traktu pieszego od Alfy przez Stare Miasto i Park Centralny do Alfy.
Z moich codziennych obserwacji wynika, ze ruch samochodowy po Piłsudskiego w kierunku wschodnim jest nawet w godzinach szczytu bardzo niewielki. Czy nie warto, przy okazji przebudowy ulicy w związku z tramwajami, zdecydować się na jej zwężenie i kosztem jezdni stworzyć szeroki trakt pieszy łączący pl. Dunikowskiego ze Starym Miastem? Warto przypomnieć, że koncepcje urbanistyczne z lat 70 zakładały całkowite zlikwidowanie tranzytu wewnętrznego przez centrum ul. Piłsudskiego (wówczas Zwycięstwa).