autor: tomasz birezowski FRO » 05 lutego 2013, 16:02
[quote=""BorOl@Tomasz Birezowski"]
Fragment tego ciągu został uwzględniony w raporcie jako priorytetowy ciąg pieszy z Zatorza, nowym połączeniem pod torami kolejowymi, przez ul. Dąbrowszczaków, Stare Miasto do końca ul. Warszawskiej. Temat ul. Partyzantów został poruszony, podnosząc postulat nadania jej charakteru alejowego. Być może należałoby te dwa postulaty połączyć i zapisać bardziej jednoznacznie.
[/quote]
Zdecydowanie proponuję aby uwypuklić tą sprawę. Co innego wprowadzać poprawki, udoskonalenia i ulepszenia do śródmieścia a co innego mieć jakąś spójną jego wizję oraz buduje nową jakość przestrzeni, która może stać się bazą do dalszego rozwoju innych elementów miasta jako korespondujących z nią. Uważam, że pomysł ten daje jakąś odpowiedź czym właściwie ma być Śródmieście.
Co więcej, taki ciąg powinien być obdarzony specjalnymi narzędzimi urbanistyczno-prawnymi, jak np.:
- potraktowanie go w planie jako jednolitego obszaru (uwzględniając jego różnorodność), z oddzielnym omówieniem i oddzielnym, kompleksowym zagospodarowaniem
- zbudowaniem funkcji "negocjatora ulicy" (na wzór "menadżerów ulicy", ale z wnioskami wyciągniętymi z dotychczasowych działań takich funkcji)
- kompleksowym planem rewitalizacji dotyczącym spraw mieszkaniowych, parkingowych, własnościowych.
- zabezpieczeniem narzędziami prawnymi przeciwdziałającymi gentryfikacji
- aktywizacją okolicznych podmiotów prywatnych przy pomocy projektów celowych
- spójnym projektem estetyki (SIM + sprawa reklam itd...)
etc...