Meble Miejskie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Meble Miejskie

Postautor: Marcelina Ch.Kuberska » 16 listopada 2010, 21:05

W mediach pojawiły się informacje o koncepcji uporządkowanego meblowania miasta, nad którą pracujemy. Tu przedstawię szczegóły i przykłady rozwiązań.

Przygotowujemy koncepcję, która może w późniejszym czasie stać się oficjalnym dokumentem, mającą za zadanie uporządkować charakter małej architektury Olsztyna.

Najpierw parę słów objaśniań.
Na małą architekturę składają się:
ławeczki, barierki bezpieczeństwa, płotki, ogrodzenia, słupki np.niepozwalające zaparkować w danym miejscu, kosze na drobne śmieci, toalety publiczne, słupy ogłoszeniowe, przystanki MPK oraz wszelkie nośniki informacji miejskiej w tym kierunkowej i reklamowej.

Dziś doborem poszczególnych elementów zajmują się różne jednostki,bez nadzoru plastycznego. Efektem są drażniące mieszkańców, nieskoordynowane rozwiązania.
Jednym z głównych celów mojej pracy jest stworzenie jednolitej koncepcji dla takich elementów, która później zostanie wdrożona we wszystkich jednostkach. Dzięki wspólnej wizji, miasto będzie się wyraźnie porządkowało. Dzięki ogólnemu porządkowaniu lepiej będzie widać miejsca, zaprojektowane indywidualnie przez architektów.

Koncepcja została stworzona na podstawie obserwacji i lektury materiałów z zaawansowanych w dbaniu o kulturę przestrzeni miast np. Singapur, Petersburg, Warszawa, Wrocław.
Wymienione powyżej, bogate miasta mają własne katalogi mebli miejskich, meble różne dla każdej dzielnicy, projektowane na zamówienie. Olsztyn ma mniejsze możliwości finansowe i tradycję meblowania zatartą wieloletnimi zaniedbaniami. Na tym, wczesnym etapie pracy nad estetyzacją mamy następujący pomysł: Miasto jest podzielone na strefy, w każdej strefie określone są ramy stylistyczne dla mebli, które mają być umieszczane jako wymogi w przetargach. ( meble są kupowane w przetargach, dlatego nie można w specyfikacji podać konkretnych producentów). Dzięki temu, otwieramy możliwość różnym firmom i projektom na znalezienie się w naszej przestrzeni miejskiej, jednocześnie zachowując ogólny porządek.


Wyróżniamy strefy meblowania podstawowego:
1. Stare Miasto - traktujemy wyjątkowo, charakter mebli zostanie wybrany w konkursie, meble będą unikatowe wykonane i zaprojektowane specjalnie dla Olsztyna (plan na 2012 rok)
2. Strefa Miejska Nowoczesna - stal, szkło, beton, materiały sztuczne, kolory jasne, stalowe szarości, jasne drewno
3. Strefa Miejska Historyczna - stal,żeliwo, drewno, materiały sztuczne, kolorystyka ciemna szarość do czerni, forma nowoczesna lub historyzująca.
4. Strefa Rekreacyjno-Przyrodnicza - stal,żeliwo, drewno, paleta brązów od średniego do ciemnego

WAŻNE! W KAŻDEJ STREFIE MOGĄ WYSTĘPOWAĆ MEBLE NOWOCZESNE JAK I HISTORYZUJĄCE, STREFA HISTORYCZNA NIE OZNACZA, ŻE NALEŻY JĄ MEBLOWAĆ SZTUCZNIE STYLIZOWANYMI MEBLAMI.

zapraszam do dyskusji nad projektem - TO CAŁY CZAS PROJEKT - proszę o wrzucanie tu swoich propozycji, przykładów, zdjęć. I oczywiście zgłaszanie mi w tym wątku drażniących Państwa obrazków z Olsztyna gdzie uważacie,że należałoby zainterweniować.


Poniżej podział miasta na strefy i przykłady mebli, które mogły by znaleźć się w danej strefie. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Załączniki
001_STREFY_MEBLE.jpg
001_STREFY_MEBLE.jpg (208.49 KiB) Przeglądany 45405 razy
001_STREFY_MEBLE.jpg
001_STREFY_MEBLE.jpg (208.49 KiB) Przeglądany 45405 razy
001_STREFY_MEBLE.jpg
001_STREFY_MEBLE.jpg (208.49 KiB) Przeglądany 45405 razy
001_STREFY_MEBLE.jpg
001_STREFY_MEBLE.jpg (208.49 KiB) Przeglądany 45405 razy
001_STREFY_MEBLE.jpg
001_STREFY_MEBLE.jpg (208.49 KiB) Przeglądany 45405 razy
001_STREFY_MEBLE.jpg
001_STREFY_MEBLE.jpg (208.49 KiB) Przeglądany 45405 razy
001_STREFY_MEBLE.jpg
001_STREFY_MEBLE.jpg (208.49 KiB) Przeglądany 45405 razy
001_STREFY_MEBLE.jpg
001_STREFY_MEBLE.jpg (208.49 KiB) Przeglądany 45405 razy
001_STREFY_MEBLE.jpg
001_STREFY_MEBLE.jpg (208.49 KiB) Przeglądany 45405 razy
001_STREFY_MEBLE.jpg
001_STREFY_MEBLE.jpg (208.49 KiB) Przeglądany 45405 razy
Marcelina Ch.Kuberska
 
Posty: 146
Rejestracja: 22 lutego 2010, 23:01

Strategia Meblowania

Postautor: RomanS » 17 lutego 2011, 13:32

W nawiązaniu do zgłoszonego na ostatnim spotkaniu konsultacyjnym spostrzeżenia o potrzebie poprawy wizualizacji planu stref umeblowania miasta, pozwalam sobie powtórzyć swoje osobiste sugestie wraz z uzasadnieniem. Jednocześnie chciałbym przeprosić za wczorajsze nagabywanie po tak męczącym spotkaniu – prowadzący ma prawo być już skatowany i „nieobecny”. Na tym miałem zakończyć temat.
Jednak w dzisiejszej „Gazecie Olsztyńskiej” ukazał się obszerny artykuł w tej sprawie, z załączonym do niego planem meblowania. Na spotkaniu konsultacyjnym też pojawiały się wątki niezbyt czytelnych granic strefowania i jest to dosyć zrozumiałe, gdyż każdy zainteresowany mieszkaniec chciałby wiedzieć, gdzie jest w tym układzie sytuowany i jakie są zasięgi stref, które mają się od siebie odróżniać wystrojem.
Muszę przyznać, że i ja, nie mający nigdy kłopotów z poruszaniem się po mapach, w tym przypadku miewam trudności z ustaleniem, gdzie kończy się jedna strefa a zaczyna druga.
W związku z tym proponuję [ do rozpatrzenia ], uzupełnienie ostatecznej formy planu strefowania miasta o charakterystyczne, powszechnie kojarzące się stałe elementy odniesienia:
1) wyraźnie oznakowane wody powierzchniowe ( rzeki i jeziora ), chyba na niebiesko – tak jak na mapach;
2) sieć linii kolejowych przecinających Olsztyn, oznakowanie graficzne jak na planach.
Olsztyn znany jest z rozbudowanej sieci wód otwartych: liczne jeziora i rzeki o bardzo charakterystycznym kształcie, utrwalonym w świadomości wielu mieszkańców. W dodatku rzeka Łyna od zarania stanowi centralną oś południkową miasta, dzieląc je na dwie połowy: wschodnią i zachodnią.
Drugim istotnym elementem jest sieć kolejowa, wokół której od lat budowało się miasto i która od dawna wytycza w Olsztynie „historyczne" dzielnice, takie jak np. Zatorze. Zaletą sieci kolejowej w orientacji przestrzennej miasta jest niezmienność ich tras ( trwałe nasypy ), w przeciwieństwie do dróg które można modyfikować poprzez wyburzenia obiektów, objazdy, trasy zamienne, itp. ( np. nowa ul. Sielska ).
Sieć kolejowa generalnie ( w uproszczeniu ) dzieli Olsztyn na część północną i część południową a więc odmiennie niż sieć wodna, stanowiąc cenne jej uzupełnienie jeśli chodzi o walory orientacji przestrzennej.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że planu w tak małej skali nie można zapaskudzić zbyt wieloma elementami odciągającymi wzrok, dlatego powyższe stronnicze propozycje poddaję pod rozwagę do ewentualnego przyszłego wykorzystania.
itbbnt /czyt.: i to by było na tyle /
Uprzejmie pozdrawiam RomanS
RomanS
 
Posty: 16
Rejestracja: 17 lutego 2011, 12:13

O: Strategia Meblowania

Postautor: Marcelina Ch.Kuberska » 17 lutego 2011, 20:01

Witam Pana,
pamiętam oczywiście naszą wczorajszą rozmowę o strefach, ale wielkie dzięki za wpisanie postulatów w wątku.
W ogóle plan zamieszczony na Olsztyńskiej to schemat, który zamieściłam na samym początku pracy nad meblowaniem. Rysunek jest już dawno poprawiony i przede wszystkim zbudowany na podstawie studium.

Proszę Państwa, chcę zaproponować takie małe porządki an forum, które ułatwią nam dyskusję i późniejsze zbieranie uwag.
Mianowicie chciałabym,żebyśmy podzielili wątki w temacie estetyzacji tak,żeby odpowiadały odpowiednim projektom programu.
Dlatego ten post, który jest nowym wątkiem chciałabym potraktować jako wątek o STRATEGII MEBLOWANIA - Także jeśli pan pozwoli proszę ADMINA o zmianę tytułu wątku.
Bo myślę,że wątek o nazwie " do Pani Moderator Marceliny / nie mylić z modeliną " niespecjalnie się przyda.
Resztę wątków zaraz uporządkuję - ma być jeden wątek ogólny - uwagi ogólne, wątek o samym programie estetyzacji a reszta to wątki o poszczególnych projektach programu, gdzie będę zamieszczać protokoły a Państwo konkretne propozycje.
Protokół z wczorajszego spotkania wrzucimy jutro.

pozdrawiam i cieszę się, że zalogował się Pan na forum bo tu można na spokojnie rozmawiać i wymieniać uwagi.
Do sprawy szczegółów granic wrócimy, po przemianowaniu nazwy wątku na STRATEGIA MEBLOWANIA MIASTA
Marcelina Ch.Kuberska
 
Posty: 146
Rejestracja: 22 lutego 2010, 23:01

Strategia Meblowania

Postautor: RomanS » 18 lutego 2011, 15:45

Witam i dziękuję za wyrozumiałość dla niedoświadczonego nowicjusza Forum.
Przepraszam za nagłówek listu, stworzony bez złych zamiarów - w impulsie chwili, czego już później nie mogłem zmienić / coś się zacięło /. To oczywiście wina moich skłonności do drobnych antysztywniackich wybryków. A więc: MEA CULPA.
Co do zasad porządkowania forum, nie mam zastrzeżeń. Mogę tylko zapewnić, że będę zabierał głos oszczędnie, tylko wtedy gdy uznam to za istotne i będę mógł sensownie uzasadnić swoje stanowisko. A jak wiemy interesujących tematów nie brakuje ............
Pozdrawiam RomanS.
RomanS
 
Posty: 16
Rejestracja: 17 lutego 2011, 12:13

O: Strategia Meblowania

Postautor: bartek_b » 24 lutego 2011, 16:03

Nowe wiaty przystankowe można by wyposażyć w baterie słoneczne.
Zgromadzoną energię można wykorzystać do oświetlenia przystanku i rozkładu jazdy.
Zdecydowanie poprawi to bezpieczeństwo i jest zgodne ze strategią zielonego miasta.

To samo można zrobić z kioskami.
bartek_b
 
Posty: 369
Rejestracja: 18 października 2010, 20:49

Odp: O: Strategia Meblowania

Postautor: Marcelina Ch.Kuberska » 28 lutego 2011, 21:43

Tak robią w Krakowie.. u nas też powinniśmy o tym pomyśleć, może nawet szczególnie. Zgadzam się z postulatem, ale nie ma pomysłu jak to wykonać.
Na razie przez, nie wiadomo skąd pochodzący, wysoki poziom wandalizmu trudno jest utrzymać nawet szkło w wiatach i citylighty...

Ale bateria słoneczna na tablicach na Piłsudskiego, jeszcze stoi, pokazując, że może nie będzie tak źle.
Marcelina Ch.Kuberska
 
Posty: 146
Rejestracja: 22 lutego 2010, 23:01

Odp: O: Strategia Meblowania

Postautor: Marcelina Ch.Kuberska » 28 lutego 2011, 21:58

Szanowni Państwo, zaczynamy zbierać w tym wątku pomysły obserwacje ciekawych rozwiązań w zakresie mebli miejskich. Proszę o wrzucanie linków, zdjęć i przykładów. Ja będę robić to samo. chciałabym,żeby ten wątek był bazą wiedzy na temat mebli miejskich. I dyskusja nad postanowieniami przyszłego dokumentu "Strategia Meblowania Miasta". Dodatkowo proszę o wrzucanie przykładów miejsc w Olsztynie, które uważacie Państwo za wymagające interwencji i naruszające estetykę krajobrazu miejskiego.
Marcelina Ch.Kuberska
 
Posty: 146
Rejestracja: 22 lutego 2010, 23:01

Odp: O: Strategia Meblowania

Postautor: Marcelina Ch.Kuberska » 14 marca 2011, 14:31

3na1a4-01.jpg

Zapraszamy na spotkanie konsultacyjne dotyczące Strategii Meblowania Miasta.
Porozmawiamy o wszystkich detalach małej architektury, które dekorują bądź zaśmiecają miasto.
Ważną częścią spotkania będzie rozmowa o związku małej architektury miejskiej oraz miejskiej grafiki z wyglądem obiektów Komunikacji Miejskiej.

spotkanie odbędzie się w środę o 16.30 w Atrium Starego Ratusza
Marcelina Ch.Kuberska
 
Posty: 146
Rejestracja: 22 lutego 2010, 23:01

strefy detale

Postautor: Marcelina Ch.Kuberska » 14 marca 2011, 19:03

mmforum.jpg

mini1.jpg

mini2.jpg

mini3.jpg

mini4.jpg

mini5.jpg

mini6.jpg

mini7.jpg

mini8.jpg
Marcelina Ch.Kuberska
 
Posty: 146
Rejestracja: 22 lutego 2010, 23:01

Odp: Strategia Meblowania

Postautor: Marcelina Ch.Kuberska » 14 marca 2011, 19:18

w poniższym poście przedstawiam bardziej szczegółową mapę meblowania, która dzieli miasto na pięć stref:
1. Stare Miasto
2. Strefa Miejska Historyczna
3. Strefa Miejska Współczesna
4. Strefa Rekreacyjna
5. Strefa Leśna


Strefy wyznaczone są na podstawie studium kierunków i uwarunkowań rozwoju miasta.

W kolejnych postach postaram się rozwinąć jakie cechy i ramy stylistyczne będą przyporządkowane do danej strefy.
Jako zasada zostało przyjęte,ze nie dzielimy stref w osiach ulic, żeby uniknąć sytuacji,że prawa strona jest np. szara, lewa czarna. Jak widać na obrazkach, nowo budowane ulice np. Bałtycka, która biegnie przez strefę rekreacyjną będzie zrealizowana w stylistyce nowoczesnej, szarej żeby nie stylizowac jej na siłę na rekreacyjną.


czekam na uwagi w sprawie meblowania.
Marcelina Ch.Kuberska
 
Posty: 146
Rejestracja: 22 lutego 2010, 23:01

Odp: Strategia Meblowania

Postautor: RomanS » 12 kwietnia 2011, 11:21

Onegdaj ( było kiedyś takie słowo! ) Pani Marcelina prosiła o „wrzucanie” przykładów miejsc w Olsztynie, które uważamy za wymagające interwencji i naruszające estetykę krajobrazu miejskiego. Dziwne, że nikt do tej pory tego jeszcze nie rozpoczął, bo w mieście aż się roi od złych przykładów, a i samo krytykanctwo jest formą niezobowiązującą i bardzo wygodną. Moje ułomne poczucie estetyki od dawna wystawiane jest na próbę i nie chcę tu dawać przykładów oczywistych, powszechnie znanych i wielokrotnie powtarzanych ( nie lubię powielać innych ).
Skupiając się na Śródmieściu i Starówce aktualnie intensywnie konsultowanej, podaję kilka luźnych przykładów które mnie jako przechodnia najczęściej drażnią. Dotyczą one również tzw. „trochę większej architektury” niż tylko wystrój, ale takie są niestety moje subiektywne odczucia. A więc:
1) Jako absolutny hit bezguścia podaję miejsce, o które ocierają się (prawie)wszyscy. Są to budynki i pawilony powiązane z Wysoką Bramą – sztandarowym zabytkiem Olsztyna od niepamiętnych czasów. Te sąsiednie kubatury wzdłuż Placu Jedności Słowiańskiej to ohydne pudła, które nijak się mają ani do Wysokiej Bramy ani w żaden sposób do tego, co wielokrotnie było prezentowane na przedwojennych pocztówkach i wielu innych starych ujęciach ( z Katedrą w tle). Nie jest moim zamiarem nawoływanie do wyburzenia wszystkiego w czambuł, widzę tu jednak przynajmniej konieczność zaopatrzenia tych budowli np. w spadziste dachy i odpowiednie elewacje.
2) Drugim takim miejscem „zabytkowym” jest omijany przez służby porządkowe XIX-wieczny pieszy most (kładka), na Łynie po trasie od ul. Artyleryjskiej ( rejon mostu Św. Barbary ) do Lasu Miejskiego wzdłuż byłej jednostki wojskowej. To miejsce jako obiekt schadzek dosyć specyficznej młodzieży jest systematycznie zaśmiecane a most ulega postępującej degradacji. Akurat tędy przebiegają dwa ważne szlaki turystyczne ( czerwony i czarny ), wiodące najkrótszą drogą od Starówki do zwartego kompleksu wysokiego lasu.
3) Wizytówką władz Ratusza jest m.in. jego otoczenie i dlatego dziwi mnie wygląd niektórych sąsiednich nieruchomości, np. „ponury” stan budynku narożnego na centralnym skrzyżowaniu miejskim – byłego MPiK czy wyeksponowane na ul. 1 Maja pstrokate ocieplenie bocznej ściany budynku przy ul. Ratuszowej 6. Tak, jakby czynności remontowe lub „zapięcia” pewnych tematów tu nie obowiązywały.
4) Jednym z najbardziej uczęszczanych traktów jest ul. Zamkowa prowadząca wprost do wrót Muzeum. Swego czasu wykonano remont murków ograniczających z obu stron brukową nawierzchnię jezdni. Szczyty tych murków zwieńczono płytami granitu, który dodatkowo został wyszlifowany na glanc – chyba żeby ładniej wyglądało. W rezultacie tak „lustrzano” wykończone powierzchnie pasują tylko do Amfiteatru, natomiast do Zamku i bruku ulicznego – jak pięść do nosa!
5) Czasem elementy niepotrzebnie ( nadmiernie) wyeksponowane potrafią zaburzyć miłe dla oka enklawy. Przykładem może być zejście wąskim, stromym brukiem ze środkowego odcinka ul. Chrobrego do al. Gelsenkirchen, wygląd tego przejścia od strony Łyny prezentuje się całkiem okazale – po prostu ma swój specyficzny architektoniczny klimat. Niestety w tle razi oczy śnieżnobiała antena satelitarna umieszczona na dachu budynku – o zgrozo: Miejskiego Ośrodka Kultury ! Czy nie można dostosować kolorystyki anten satelitarnych umieszczanych na połaciach dachowych w zabytkowej części zabudowy, do charakteru otoczenia ?
6) Odrębnym tematem są próby zawłaszczania przestrzeni publicznej np. przez sponsorów. Jako przykład podam nieaktualny już wygląd Placu Konsulatu Polskiego, tj. przed rozgrzebaniem - a to ku przestrodze, gdyby sytuacja miała się powtórzyć. W pobliżu Pomnika Orła Białego zamontowana była wielka tablica upamiętniająca fundatorów tego dzieła, która mogła skutecznie konkurować nie tylko z samym pomnikiem ale również z wieloma innymi ( najczęściej unijnymi ) tablicami licznie stawianymi w mieście przy różnych okazjach. Podobne laurki są wyrazem pychy i chęci wyróżnienia się, w takich rozmiarach nie powinny być umieszczane w ogólnodostępnych miejscach publicznych.
Na zakończenie swojego malkontenctwa, jako akcent optymistyczny, mogę wyrazić swoje zadowolenie z powodu odstąpienia przez Miasto od wydawania zgody na letnie zasłanianie całego Targu Rybnego wielką prezerwatywą namiotową. To szkaradzieństwo było okropną zadrą na wizerunku Starówki.

Pozdrawiam RomanS
RomanS
 
Posty: 16
Rejestracja: 17 lutego 2011, 12:13

Odp: Strategia Meblowania

Postautor: Marcelina Ch.Kuberska » 24 maja 2011, 18:19

Odnoszę się do poprzedniego postu:
dzięki za ten tekst, dużo ważnych tematów, dobrze,że jest to forum i będzie można do nich wrócić.
Na razie obiecywać cudów nie będę, ale pamiętam o tych sprawach ... i forum pamięta :)
Marcelina Ch.Kuberska
 
Posty: 146
Rejestracja: 22 lutego 2010, 23:01

śmietnik żeliwny?

Postautor: Marcelina Ch.Kuberska » 24 maja 2011, 18:32

Na spotkaniu o strategii meblowania dobry pomysł podsunął uczestnikom Pan Radny Zbigniew Dąbkowski, mianowicie : dlaczego nie mamy w Olsztynie żeliwnych śmietników?
są zawsze ładne, niezniszczalne i dla obszaru Starego miasta wyglądają jakby były tam od stu lat.

Przeglądając katalogi nie byłam pewna tego czy chcemy takie kosze stosować, ale pojawiła się szansa przetestowania takiego obiektu na żywo. Zgłosiła się do mnie firma produkująca kosze i wypożyczyła nam jeden kosz żeliwny na sezon letni po to żebyśmy zdecydowali czy nam się podoba.
Kosz ( niestety ciemno szary a nie czarny)stanął dziś rano przy przejściu dla pieszych pod Wysoką Bramą, przy latarni.
Proszę Państwa o opinię na temat tego obiektu, czy w ogóle pasuje do strefy miejskiej historycznej, staromiejskiej? Jeśli kosz spotka się z dużą aprobatą możemy zacząć stosować takie obiekty w bardzo zaludnionych miejscach- bo kosz jest bardzo duży.
Marcelina Ch.Kuberska
 
Posty: 146
Rejestracja: 22 lutego 2010, 23:01

BĘDZIEMY MIEĆ TAKIE ŁADNE KIOSKI

Postautor: Marcelina Ch.Kuberska » 20 lipca 2011, 07:39

Firma RUCH, jeden z wielu operatorów kiosków w naszym mieście zmienił wizerunek firmy, w tym najważniejszą sprawę- kioski.
Firma bardzo zaangarzowała się we współpracę ze mną i układa swoje plany inwestycyjne pod nasze wytyczne. Jestem bardzo zadowolona,że poważna prywatna firma nie kwestionuje potrzeby poprawy wizerunku przestrzeni publicznej i jest gotowa, w imię poprawy też swojego wizerunku, inwestować duże pieniądze w wygląd kiosków.
I tak, planowanych jest dużo inwestycji w Olsztynie w tej materii. Kioski będą umieszczane zgodnie ze strefami meblowania, tj. dzisiejsze srebrne kioski wywędrują do strefy nowoczesnej a w zamian za nie pojawią się najnowocześniejsze kioski grafitowe. ( Z nowo produkowanej linii, wcześniej RUCH nie miał kiosków grafitowych, a malowanie tych ze stali nierdzewnej jest bez sensu).
Także możemy się pochwalić, że dzięki wytycznym estetyzacji i tym,że RUCH musi dostosować się do planowanej kolorystyki jako jedni z pierwszych miast będziemy meblowani w najnowsze grafitowe kioski, z eleganckimi dużymi przeszkleniami, mini barem z kawą itp.

Na razie RUCH wyprodukował najskromniejszy kiosk w nowej linii- ten który jest widoczny na wizualizacjach, ale widziałam już także takie duże kioski z symetrycznie otwieranymi skrzydłami(które są w projektowaniu wykonawczym i idą do produkcji), które będą prawdziwą ozdobą ulic. Taki duży kiosk z kawą planujemy na ul. Dąbrowszczaków (ale nie w tym roku, ponieważ całościowe meblowanie ulicy musimy poprawić).

Nowe kioski, takie jak na wizualizacjach staną na następujacych ulicach:

1. Pl. Jedności Słowiańskiej 1 ( w rewitalizowanym placu)
2.ul.Warmińskiej 13B
3.Kościuszki 8
4. Partyzantów 71
5.Partyzantów 31

Aktualnie rozpoczęła się procedura administracyjna,dla powyższych punktów.
Pierwszy stanie na Placu Jednosci Słowiańskiej, kolejne jeszcze w tym roku, ale nie mamy precyzyjnych informacji kiedy, pewnie pod koniec.

Piszę to by pokazać, że synergiczne działania wielu jednostek meblujących miasto są konieczne do osiągnięcia harmonijnego, uporządkowanego efektu i w przpadku kiosków jestem pewna,że się uda.

Jak widzicie Państwo na ulicach, w śródmieściu powoli pojawiają się grafitowe elementy: nowe śmietniki, toalety miejskie ( jeszcze nie skończone!), czapy słupów ogłoszeniowych, parkometry, meble na Placu Konsulatu Polskiego - jeśli ilość elementów małej architektury w stonowanym kolorze będzie się powiększać, a poszczególne elementy stawiane przez różnych operatorów będą ze sobą korespondować, to nagle odkryjemy, że idąc chodnikiem nic nas nie drażni, a nawet jest ładnie :)

nowy_kiosk_2.jpg

RUCH_kiosk_109a6001.jpg

RUCH_kiosk_2266002.jpg

RUCH_kiosk_2426001.jpg
Marcelina Ch.Kuberska
 
Posty: 146
Rejestracja: 22 lutego 2010, 23:01

Odp: Strategia Meblowania

Postautor: jaro » 08 sierpnia 2011, 12:28

mam pewne pytanie - zamierzam postawić po 3 stojaki rowerowe przed swoimi dwoma sklepami (jeden w okolicy ul. Kościuszki oraz jeden w okolicy ul. Wyszyńskiego). Chcę nawiązać do planów miasta w tej kwestii i postawić stojaki w kształcie listka (linia Design). W związku z tym powstaje pytanie, bo na rysunkach, które wstawiła Pani Marcelina Ch.Kuberska jest napisane \'produkcja indywidualna - olsztyńska\' czy to oznacza, że stojaki takie produkuje nasze miasto - jeśli tak to gdzie mogę je zamówić? Osobiście kontaktowałem się z firmą, która wstępnie stwierdziła, że potrafiłaby wykonać taki stojak, ale prosili mnie o dokładne wymiary, oraz informacje czy wykonany jest on z rur czy też profili. Przed zamówieniem tych stojaków chciałbym jednak wiedzieć czy w ogóle mogę zlecić w jakiejś zewnętrznej firmie wykonanie takich stojaków, czy może miasto ma do tego kształtu jakieś zastrzeżone prawa i nikt inny oprócz miasta nie może korzystać z takiego wzoru? Przydałyby się również gdzieś na stronie urzędu, albo przynajmniej na forum szczegóły techniczne, których nigdzie nie potrafię znaleźć, a które są niezbędne dla osób będących aktualnie na etapie kupowania elementów małej architektury. Z mojej strony proszę o informację na temat wysokości, szerokości, promienia gięcia, wymiarów przekroju oraz dokładnego koloru (numer RAL) stojaków rowerowych serii Design, które są akceptowane przez UM. Jeśli odpowiedź będzie szybka jest możliwość, że jeszcze w tym sezonie rowerowym stojaki będą służyły moim klientom. A na przyszłość proszę również oprócz zamieszczania samych zdjęć poglądowych o jakąkolwiek specyfikację techniczną (z podstawowymi wymiarami), niezbędną dla osób zainteresowanych zakupem lub wykonaniem na własną rękę poszczególnych elementów małej architektury miejskiej. Jeśli tego nie będzie, może okazać się, że w naszym mieście powstaną elementy wyglądające na pozór tak samo, ale różniące się np. skalą co skutecznie zepsuje końcowy efekt.
jaro
 
Posty: 3
Rejestracja: 08 sierpnia 2011, 11:55

Następna

Wróć do Wizerunek przestrzenny Olsztyna