Komunikacja

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Odp: Komunikacja

Postautor: Jakub Bartoszewicz » 07 grudnia 2012, 18:13

Proponuję:

1.

Wprowadzenie na śródmiejskich ulicach krzyżujących się z ul. Dąbrowszczaków (Mickiewicza, Mazurska, Kajki) ruchu jednokierunkowego (z kontrapasami dla rowerów). Powyższe uspokoi ruch na tych ulicach, a ponadto umożliwi odzyskać nieco przestrzeni, która będzie mogła być wykorzystana dla zwiększenia ilości miejsc parkingowych bez uszczerbku dla przestrzeni dla pieszych. Na jednym z pasów na każdej z tcyh ulic będzie można kwyznaczyć miejsca parkingowe pod kątem 45 st do jezdni. Z pobieżnej obserwacji powyższe powinno dwukrotnie zwiększyć ilość miejsc parkingowych.

2.

Wprowadzić regularne i kompletne nasadzenia drzew na każdej ze śródmiejskich ulic, które między innymi oddzielałyby od siebie miejsca parkingowe (co 2,3 miejsca w zależności od dopuszczalnego sposobu parkowania). Chodzi mi o osiągnięcie czegoś takiego, jak w Krakowie na ulicach nieraz dużo węższych niż olsztyńśkie:

https://maps.google.pl/maps?q=Krak%C3%B ... 73,,0,7.33

https://maps.google.pl/maps?q=Krak%C3%B ... 83,,0,9.07

https://maps.google.pl/maps?q=Krak%C3%B ... 5,,0,12.31

Zieleń powinna być priorytetem i nie można jej poasadowienia ograniczać tylko do miejsc "gdzie się da", ale o wprowadzenie takich zmian (między innymi w infrastrukturze podziemnej), które umożliwią nasadzenia wszędzie gdzie są planowane (czyli możliwie jak najgęściej).

Jednocześnie konieczne jest uzupełnienie nasadzeń, przede wszystkim na ul. Dąborwszczaków, Partyzantów, czy Kościuszki.

3.

Podział postulatów na takie, których wprowadzenie w życie możliwe jest natychmiast (usuwanie barier, zabezpieczanie zieleni przed dewastacją samochodami, uregulowanie sposobu parkowania, nasadzenia) oraz takie, których realizacja wymaga większych nakładów. Powyższe miałoby na celu jasne określenie, co można i powinno się robić tuż po zakończeniu konsultacji, żeby uniknąć odkładania wprowadzania zmian na nieokreśloną przyszłość.

Dodatkowo należy podzielić postulaty na te, których realizacja możliwa jest wyłącznie poprzez wprowadzenie zapisów w planach zagospodarowania przestrzennnego oraz takich (np. regulacje dotyczące reklam), które można wykonać bez powyższego, gdyż ich realizacja leży w kompetencji podmiotów miejskich i dotyczy miejskiego majątku (likwidacja barier, opracowanie i wdrażanie planu regulacji sposobu parkowania, nasadzeń, wymiany nawierzchni chodników itp itd).

W sumie każdy z postulatów mógłby otrzymywać oznaczenie N(atychmiast)/I(inwestycyjne) oraz Z(zmiany w planach zagosp.)/B(ez zmian).

Powyższe pomogłoby łatwe i czytelne opracowanie harmonogramu wprowadzania zmian po zakończeniu konsultacji.
Jakub Bartoszewicz
 
Posty: 321
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 09:51

Odp: Komunikacja

Postautor: Aneta » 12 grudnia 2012, 14:27

Grupa Komunikacja i Przestrzeń kontynuuje prace nad raportem kończącym konsultacje . W czwartek 20 grudnia odbędzie się kolejne „ postulatowe” spotkanie. Początek godz. 17.30.Tym razem spotykamy się w pokoju nr 29- siedzibie :) Biura Komunikacji Społecznej.

Aneta Kasperek- Palińska
koordynatorka Konsultacji
Aneta
 
Posty: 44
Rejestracja: 05 października 2012, 11:05

Odp: Komunikacja

Postautor: Jakub Bartoszewicz » 20 grudnia 2012, 19:33

Banały, ale w olsztyńskich warunkach science fiction - http://miastowruchu.pl/10-krokow-do-mia ... -pieszych/
Jakub Bartoszewicz
 
Posty: 321
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 09:51

Odp: Komunikacja

Postautor: Aneta » 09 stycznia 2013, 14:03

Zapraszam obie grupy robocze : Przestrzeń i Komunikacja oraz Gospodarka
i Społeczeństwo na kolejne spotkanie w ramach Konsultacji. Odbędzie się ono
15 stycznia ( wtorek ) – o godz. 17.00 w ratuszu , w sali 119. W dyskusji udział weźmie Tekla Żurkowska Miejski Ogrodnik .
Natomiast w środę 16 stycznia o 17.30 proponuję spotkanie roboczej grupy Przestrzeń i Komunikacja. Moglibyśmy wtedy dokończyć prace nad wnioskami podsumowującymi Konsultacje. Czy ten termin Wam odpowiada?

Aneta Palińska
Koordynatorka Konsultacji
Aneta
 
Posty: 44
Rejestracja: 05 października 2012, 11:05

Odp: Komunikacja

Postautor: Aneta » 15 stycznia 2013, 11:48

Dzisiejsze spotkanie konsultacyjne rozpocznie się zgodnie z planem o 17.00 ale odbędzie się w innej sali. Zapraszamy do ratusza do sali 220.
Do zobaczenia po południu :)
Aneta Palińska
Koordynatorka Konsultacji
Aneta
 
Posty: 44
Rejestracja: 05 października 2012, 11:05

Odp: Komunikacja

Postautor: Marian Jurak » 29 stycznia 2013, 17:10

Witam, polecam uwadze poniższy link:http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,13312492,Nowa_Swietokrzyska_zaprojektowana_dla_pieszych__A.html
Mamy w Olsztynie do czynienia z analogiczna sytuacją. Przypomnę bardzo wyważona propozycje Pana Gadomskiego i wielu z nas dotyczącą ograniczenia ruchu na ulicy Piłsudskiego celem uzyskania traktu pieszego w stronę Starego Miasta.
Warto więc, popierając zdanie przykładem, naciskać Ratusz, by podążał we wspomnianym kierunku przy okazji budowy linii tramwajowej.
Marian Jurak
 
Posty: 165
Rejestracja: 06 marca 2011, 17:45

Odp: Komunikacja

Postautor: BorOl » 29 stycznia 2013, 17:27

Zabawa w stylu znajdź 10 różnic... U nas ratusz nie rozmawia o głównej ulicy miasta, projekty linii tramwajowej ukrywa przed mieszkańcami, a jak już uda się nam jakoś dotrzeć do choćby skrawków projektów, to urzędnicy milczą na zgłaszane wnioski i uwagi. Taki styl rządzenia. Ważne, że jest perła, prawda?
BorOl
 
Posty: 607
Rejestracja: 19 marca 2010, 10:24

Odp: Komunikacja

Postautor: Jakub Bartoszewicz » 29 stycznia 2013, 19:30

[quote=""BorOl" post=4710"]Ważne, że jest perła, prawda?[/quote]

Poza tym, w gazetach już napisali, że śródmieście jest zrewitalizowane, więc sprawa załatwiona.

Pamiętam, jak na pierwszym spotkaniu konsultacyjnym w sprawie śródmieścia postulowałem, żeby rzeczywiście traktowano nas poważnie i przedstawiano nam materiały, o które prosimy (tutaj chodziło o ukrywany projekt Parku Podzamcze). Zapewniano wtedy, że oczywiście, wszystko będzie dostępne. Jak jest, wszyscy wiemy. O Parku Centralnym dowiadują się najpierw media, a projekty tramwajowe nawet przed nimi ukryte.

Jednym słowem, w Olsztynie bez zmian.

A w realizację w Olsztynie na Piłsudskiego wizji z podlinkowanego powyżej artykułu zupełnie nie wierzę.
Jakub Bartoszewicz
 
Posty: 321
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 09:51

Odp: Komunikacja

Postautor: Marian Jurak » 02 lutego 2013, 23:46

Czy taki sposób myślenia o mieście dotrze kiedyś do decydentów?
http://wyborcza.pl/magazyn/1,130897,133 ... SlotII3img
Marian Jurak
 
Posty: 165
Rejestracja: 06 marca 2011, 17:45

Odp: Komunikacja

Postautor: Danuta Abramczuk » 03 lutego 2013, 14:57

Przy okazji rozważań dotyczących przebiegu linii tramwajowej w okolicach Wysokiej Bramy, traktu pieszego od ul. Piłsudskiego do Starego Miasta pojawiają się informacje o dwukierunkowej ul. Pieniężnego...
Mam pytanie: co z drzewami przy ul. Pieniężnego? Przykładowo: co z aleją pomiędzy budynkiem obecnego przedszkola a przyszłym "domem pielgrzyma ", mającą stanowić - wg onegdejszych przymiarek - element olsztyńskich "plant" ?
Czy przybędzie nam kolejna betonowa 6-pasmówka w sercu miasta ?
Danuta Abramczuk
 
Posty: 93
Rejestracja: 15 lutego 2011, 11:04

Odp: Komunikacja

Postautor: Marian Jurak » 03 lutego 2013, 21:01

Ulica jest dwukierunkowa od poczty w dół.Mówi się o przywróceniu dwukierunkowości od ratusza do poczty, co jest nadzwyczaj sensowne, bo po co jechać na około z 1 maja. Wygląda też na to, że pod naciskiem rozsądnych ludzi zrezygnowano z poszerzenia ulicy. Niestety, powrót na stanowisko w MZDiM osoby, która tyle szkody już w mieście wyrządziła i kompletnie nie rozumie, jak rozwija się współczesne miasto w Europie, każe bacznie pilnować ruchów administracji drogowej.
Marian Jurak
 
Posty: 165
Rejestracja: 06 marca 2011, 17:45

Odp: Komunikacja

Postautor: BorOl » 04 lutego 2013, 12:00

Szanowni Państwo,
Po niemal 12 miesiącach wytężonej pracy mieszkańców Olsztyna i urzędników Ratusza trzeba podsumować konsultacje społeczne na temat przyszłości naszego Śródmieścia.

W 21 spotkaniach konsultacyjnych wzięło udział łącznie ok. 200 osób, które skupiły się na czterech obszarach funkcjonowania olsztyńskiego Śródmieścia: komunikacji, przestrzeni, gospodarce i społeczeństwie.

Efektem współpracy mieszkańców i urzędników jest Raport z konsultacji, którego część przygotowaną przez połączony zespół Komunikacja i przestrzeń publikujemy poniżej. Dopracowania i uaktualnienia do wprowadzonych zmian wymagają załączniki graficzne, z których wersjami roboczymi można zapoznać się poniżej.

Przez kolejne 7 dni (do 11 lutego do godz. 12:00) wszyscy zainteresowani mają możliwość zgłoszenia swoich uwag lub propozycji do Raportu. W tym czasie będzie także okazja do osobistego spotkania ze społecznymi liderami, którzy wzięli na siebie ostateczne opracowanie raportów. Spotkanie odbędzie się w czwartek (7 lutego) o godz. 17:00 sali 29 olsztyńskiego Ratusza.
Zapraszamy.

Raport zespołu Komunikacja i przestrzeń:
http://kmo.borol.net/ZPRS/Komunikacja_-_raport_przejsciowy_2013-02-04.A.pdf

Załączniki graficzne (wersja robocza) z 3 grudnia 2012 r.:
http://kmo.borol.net/ZPRS/Plansza_nr_1_-_granice_srodmiescia.pdf
http://kmo.borol.net/ZPRS/Plansza_nr_2_ ... piesze.pdf
http://kmo.borol.net/ZPRS/Plansza_nr_3_ ... iescie.pdf
BorOl
 
Posty: 607
Rejestracja: 19 marca 2010, 10:24

Odp: Komunikacja

Postautor: Jan Biernat » 04 lutego 2013, 13:13

Witam,
Od razu zgłaszam moje sugestie co do tekstu:
strona 2:
komunikację publiczną

korekta:
transport publiczny

jakoś mam skojarzenia z rozmową :huh:

strona 3:
układu komunikacji rowerowej

korekta:
układu transportu rowerowego


strona 5:
dopuszczenie ruchu rowerzystów „pod prąd” na ulicach jednokierunkowych,

powinno być:
utworzenie kontrapasów rowerowych na ulicach jednokierunkowych,

jeżdżenie "pod prąd" jest niedopuszczalne i zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego

strona 7:
przystanki komunikacji zbiorowej

korekta:
przystanki transportu zbiorowego


strona 8:
integracja komunikacji autobusowej z systemem komunikacji tramwajowej

korekta:
integracja transportu autobusowego z transportem tramwajowym

skojarzenie z "rozmową" :blink:

Komunikacja piesza

może po prostu:
Piesi


W zakresie komunikacji pieszej proponujemy...

Przepraszam, ale wyobrażam sobie tutaj rozmowę...

strona9
Komunikacja rowerowa
x2
korekta:
Transport rowerowy


dopuszczenia ruchu rowerowego „pod prąd” na ulicach jednokierunkowych

:sick:

Już nawet
komunikacja miejska
jest przeze mnie akceptowalna...
Moim zdaniem we wszystkich przypadkach które podałem "transport" jest zdecydowanie lepiej "odbierany". Oczywiście mogłem kilka "kwiatków" przegapić.
Proszę o poprawienie.


Przepraszam ale nie jestem w stanie uczestniczyć w konsultacjach ze względu na studia, dlatego też wszystkie uwagi przesyłam za pośrednictwem "platformy"

Pozdrawiam
Jan Biernat
 
Posty: 11
Rejestracja: 22 lipca 2012, 13:45

Odp: Komunikacja

Postautor: MacTu » 05 lutego 2013, 11:35

Panie Janie za pana sugestią sprawdziłem oba hasła w
MacTu
 
Posty: 80
Rejestracja: 09 stycznia 2012, 12:23

Odp: Komunikacja

Postautor: MacTu » 05 lutego 2013, 11:42

Panie Janie za pana sugestią sprawdziłem oba hasła w słowniku języka polskiego PWN i uważam, że w tym przypadku słowa "komunikacja" jak i "transport" można stosować zamiennie. Przyznam, że osobiście preferuję "transport publiczny", ale już "komunikację rowerową", "komunikację pieszą"
MacTu
 
Posty: 80
Rejestracja: 09 stycznia 2012, 12:23

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zintegrowany Program Rozwoju Śródmieścia