Komunikacja

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Komunikacja

Postautor: admin_o » 19 kwietnia 2012, 07:35

Zapraszamy Państwa do dyskusji w zespole "komunikacja" w ramach konsultacji Zintegrowanego Programu Rozwoju Śródmieścia.
admin_o
 
Posty: 378
Rejestracja: 08 lutego 2010, 12:11

Odp: Komunikacja

Postautor: admin_o » 20 kwietnia 2012, 10:28

Szanowni Państwo

Zapraszamy na pierwsze spotkanie zespołu tematycznego „KOMUNIKACJA”, które odbędzie się 9 maja 2012 roku (środa) o godz. 17.00 w Sali 119, Ratusz

pozdrawiamy
Biuro Komunikacji Społecznej
Urzędu Miasta Olsztyna
admin_o
 
Posty: 378
Rejestracja: 08 lutego 2010, 12:11

Odp: Komunikacja

Postautor: admin_o » 25 maja 2012, 10:26

Poniżej prezentujemy dokumenty związane ze spotkaniem zespołu "Komunikacja" z dnia 9 maja 2012 r.

admin_o
 
Posty: 378
Rejestracja: 08 lutego 2010, 12:11

Odp: Komunikacja

Postautor: Koordynator » 21 czerwca 2012, 16:26

Na ostatnim spotkaniu padła sugestia połączenia nietylko grupy tematycznej "Społeczeństwo" oraz "Gospodarka" w jedną grupę (SG)ale także Przestrzeń i Komunikacja w jedną grupę (PK).

Prosze o racjonalne argumenty za i przeciw takiemu rozwiązaniu.
Termin dyskusji proponuje do piątku następnego tygodnia (29-06-2012)

Proponuję także zgodnie z sugestią Tomka Birezowskiego jak najwcześniejszy termin spotkania : 11 lipca 2012 (środa).
Tego dnia odbyłoby się spotkanie grupy "Przestrzeń" lub grupy (PK), w zależności jakie rozwiązanie zostanie tu zaaprobowane.
Dariusz Bielas
Koordynator
 
Posty: 6
Rejestracja: 18 marca 2012, 16:09

Odp: Komunikacja

Postautor: kaminski.bartosz » 24 września 2012, 10:29

Po wakacyjnej przerwie zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach
konsultacji społecznych poświęconych Zintegrowanemu Programowi Rozwoju
Przestrzennego Śródmieścia . Celem dyskusji będzie przygotowanie
dokumentu, w którym znajdą się wnioski społeczne dotyczące rozwoju
Śródmieścia .Przypominamy , że pracujemy w dwóch zespołach warsztatowych:
grupa Przestrzeń i Komunikacja spotyka się w 3 października ( środa) o
godzinie 17.00 w sali nr 219 olsztyńskiego ratusza. Spotkanie grupy
Społeczeństwo i Gospodarka odbędzie się 4 października (czwartek ) o
godzinie 17.00 w sali nr 219

Zapraszam
Aneta Kasperek-Palińska
Koordynatorka Konsultacji Społecznych
Zintegrowanego Programu Rozwoju Przestrzennego Śródmieścia
kaminski.bartosz
 
Posty: 215
Rejestracja: 24 czerwca 2010, 09:18

Odp: Komunikacja

Postautor: Aneta » 05 października 2012, 13:11

Dziękuję za udział w środowym spotkaniu i dyskusję.
Udało nam się wstępnie sformułować kilka wniosków, które mogłyby się znaleźć w podsumowaniu naszych Konsultacji:
Zaproponowaliśmy żeby:
- udrożnić połączenia ze Śródmieściem poprzez wykorzystanie istniejących już układów komunikacyjnych ( kładka Dragonów w przedłużeniu ulicy Sarnowskiego i tunel pieszo- rowerowy w przedłużeniu ulicy Dąbrowszczaków)
- uspokoić ruch w Śródmieściu poprzez np.: obwodowe ukierunkowanie tranzytów wewnątrz miasta czy wyznaczenie tras rowerowych w oparciu o istniejącą już infrastrukturę drogową
- na ulicy Piłsudskiego , na odcinku między skrzyżowaniem z ulicą Dąbrowszczaków a ulicą 1-go Maja zabrać jeden pas ruchu
- utworzyć parkingi buforowe na „ bramach” do Śródmieścia.
To na razie propozycje, możemy do nich powrócić podczas kolejnych rozmów . Następne spotkanie zaplanowaliśmy na 30.10 – godz.17.00

Pozdrawiam
Aneta Kasperek- Palińska
Aneta
 
Posty: 44
Rejestracja: 05 października 2012, 11:05

Odp: Komunikacja

Postautor: admin_o » 05 października 2012, 14:30

Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją przedstawioną podczas spotkania zespołu Przestrzeń-Komunikacja w dniu 3.10.2012

DO POBRANIA:
Prezentacja
admin_o
 
Posty: 378
Rejestracja: 08 lutego 2010, 12:11

Odp: Komunikacja

Postautor: kaminski.bartosz » 16 października 2012, 12:06

30 października (we wtorek), w ramach konsultacji społecznych poświęconych Zintegrowanemu Programowi Rozwoju Przestrzennego Śródmieścia, odbędzie się kolejne spotkanie grupy roboczej Komunikacja i Przestrzeń. Spotykamy się o godzinie 17.00
w Ratuszu w sali nr 219. Dyskusja zakończy się około godziny 19.00

Zapraszam

Aneta Kasperek-Palińska

Koordynatorka Konsultacji Społecznych
kaminski.bartosz
 
Posty: 215
Rejestracja: 24 czerwca 2010, 09:18

Odp: Komunikacja

Postautor: Aneta » 22 listopada 2012, 12:36

21 listopada w ramach Konsultacji odbyło się spotkanie grupy roboczej Przestrzeń i Komunikacja. Głównym tematem rozmów był projekt przebudowy ulicy Kościuszki. Padły następujące wnioski:

- przy przebudowie ulicy zachować „ priorytet drzew” czyli bardzo uważnie podejść do tematu wycinki (jeżeli to możliwe, przenieść parking przy siedzibie Lasów Państwowych i tym samym zachować rosnące tam drzewa)
- wygospodarować miejsca pod nowe nasadzenia zieleni
- zawęzić pasy jezdni projektowanej ulicy Kościuszki do najmniejszej możliwej szerokości ( propozycja : szerokość 2,75)
- zbudować zintegrowane przystanki tramwajowe , w okolicy przystanków wynieść poziom jezdni co powinno uspokoić ruch samochodowy w tych miejscach
- zadbać o pieszych
- zlikwidować barierki wzdłuż ulicy Kościuszki i poszukać innych sposobów ograniczenia samochodów do chodnika ( np.: krzewy, donice z zielenią, ozdobne słupki)
Ten postulat został rozszerzony : zlikwidować barierki na całym terenie Śródmieścia.

- Na ulicy Kościuszki na odcinku od skrzyżowania z ulicą Reja do Niepodległości zamiast trzech pasów ruchu wystarczą dwa i wtedy będzie można wydzielić pasy rowerowe lub teren zielony

Postulaty dotyczące całego Śródmieścia:
- warto byłoby pomyśleć nad estetyką koszy do śmieci i pojemników do selektywnej zbiórki odpadów
- należy stworzyć miejskie projekty elewacji obowiązujące dla wszystkich starych olsztyńskich kamienic ( ten wniosek pojawił się już przy okazji dyskusji o wyglądzie Starego Miasta)
- ograniczyć wjazd samochodów do Śródmieścia
I jeszcze wniosek formalny – przedstawiciele uczestników Konsultacji powinni być obecni podczas dalszych dyskusji i prac nad Zintegrowanym Programem Rozwoju Śródmieścia.

Kolejne spotkanie grupy roboczej Przestrzeń i Komunikacja odbędzie się 11 grudnia o godzinie 17.30 – jak zwykle w Ratuszu.

Zapraszam
Aneta Kasperek-Palińska
koordynatorka Konsultacji
Aneta
 
Posty: 44
Rejestracja: 05 października 2012, 11:05

Odp: Komunikacja

Postautor: Jan Biernat » 25 listopada 2012, 22:31

Witam,
Jeśli dobrze pamiętam to po ulicy Kościuszki często poruszają się autobusy i autokary, przez co szerokość pasa 2,75m nie byłaby bezpieczna i groziłaby uszkodzeniem pojazdu. Sugerowałbym minimum 3 metry szerokości.
Sugerowałbym również zastosowanie pasów tramwajowo-autobuspowych, tak jak zostało przedstawione to w innym wątku: http://www.konsultacje.olsztyn.eu/forum ... t=680#4356


Pozdrawiam
Jan Biernat
 
Posty: 11
Rejestracja: 22 lipca 2012, 13:45

Odp: Komunikacja

Postautor: Aneta » 26 listopada 2012, 17:04

Na wniosek uczestników Konsultacji, w najbliższy czwartek 29 listopada , odbędzie się spotkanie grupy roboczej Przestrzeń i Komunikacja. Początek – godzina 18.00- jak zwykle w ratuszu , w sali 219.

Zapraszam
Aneta Kasperek-Palińska
koordynatorka Konsultacji
Aneta
 
Posty: 44
Rejestracja: 05 października 2012, 11:05

Odp: Komunikacja

Postautor: BorOl » 03 grudnia 2012, 23:41

Szanowni uczestnicy konsultacji,

grupa konsultacyjna Komunikacja przystąpiła do opracowania raportu z konsultacji społecznych Zintegrowanego Programu Rozwoju Śródmieścia. Mając świadomość, że przed nami jeszcze wiele spotkań i dużo pracy, postanowiliśmy jednak zebrać dotychczasowe ustalenia i postulaty. Zobowiązałem się wziąć na siebie rolę edytora raportu, do którego poniżej zamieściłem odnośniki. Jest to tzw. raport przejściowy oraz grafiki przedstawiające - często w sposób schematyczny - niektóre kwestie. Nie jest to raport zakończony. Prosimy o zgłaszanie poprzez Platformę Konsultacji Społecznych lub pod adresem mailowym borys.zadorecki@gmail.com propozycji zmian. Efektem końcowym będzie raport grupy społecznej Komunikacja, sporządzony przez nas - jej członków. Każdy będzie miał możliwość zgłoszenia zdania odrębnego.

Raport oraz załączniki mają formę roboczą - tymczasową - i, zwłaszcza załączniki graficzne, wymagają jeszcze dużo pracy edytorskiej. Uprzejmie proszę o zgłaszanie uwag także dotyczących formy dokumentu oraz sposobu dalszych prac nad raportem. Proponujemy dyskusję nad zgłaszanymi do raportu uwagami i wnioskami przeprowadzić na najbliższych spotkaniach, natomiast dyskusji nad ostateczną wersją raportu poświęcić spotkanie specjalne.

Zapraszam do współpracy.
Borys Zadorecki

Raport przejściowy grupy Komunikacja:
http://kmo.borol.net/ZPRS/Komunikacja_- ... 2-03.A.pdf

Plansze - załączniki:
http://kmo.borol.net/ZPRS/Plansza_nr_1_ ... iescia.pdf
http://kmo.borol.net/ZPRS/Plansza_nr_2_ ... piesze.pdf
http://kmo.borol.net/ZPRS/Plansza_nr_3_ ... iescie.pdf
BorOl
 
Posty: 607
Rejestracja: 19 marca 2010, 10:24

Odp: Komunikacja

Postautor: Jakub Bartoszewicz » 04 grudnia 2012, 11:40

Ze swojej strony chciałbym dodać:
1. Wprowadzenie oznaczeń dotyczących dopuszczalnego sposobu parkowania na śródmiejskich ulicach i chodnikach - chodzi o optymalizację dostępnej powierzchni parkingowej, która w istocie zwiększy rzeczywistą ilość miejsc parkingowych w Śródmieściu poprzez postawienie odpowiednich znaków drogowych pionowych i poziomych. Te ostatnie w postaci linii wymalowanych na jezdni i chodnikach wskazujących sposób parkowania (np. na ul. Kopernika przy Rondzie Bema sprawdziłoby się nakazanie parkowania pod kątem 45st do ulicy, co zwiększyłoby ilość miejsc parkingowych dwukrotnie) i jednocześnie nieprzekraczalną linię, za którą znajduje się przestrzeń wyłącznie dla pieszych.

2. W miejscach, gdzie parkowanie jest niedopuszczalne (ciągi piesze, jak np. zbieg ul. Dabrowszczaków i Piłsudskiego naprzeciwko sądu, gdzie notorycznie cała szerokość chodnika zastawiona jest samochodami) ustawienie słupków (nie barier!) stylistyką odpowiadającym meblom miejskim bądź kamiennych bloków/kul, które uniemożliwią wjazd samochodom, a jednocześnie nie będą przeszkadzały pieszym.

3. ogrodzenie zieleńców niskimi płotkami/krzewami/słupkami uniemożliwiającymi wjazd na nie samochodom.

Wszystko powyższe można zacząć wprowadzać już teraz. Koszty są bardzo niskie, a korzyści znaczne: jasne wyzaczenie sposobu parkowania ułatwiające kontrolowanie przestrzegania, zwiększenie ilości miejsc parkingowych, zagwarantowanie pieszym przestrzeni i zapobieżenie dalszej dewastacji zieleni.

4. zmiany organizacyjne w MZDiM poprzez:
a) przekazanie zarządzania Śródmieściem innemu podmiotowi, specjalnie w tym celu powołanemu, w którego skład wchodziłby między innymi Oficer Rowerowy, Plastyk Miejski, Architekt Miasta i Ogrodnik Miejski i który byłby wyłącznie kompetentny we wszystkich sprawach związanych z Śródmieściem, bądź
b) stworzenie międzywydziałowego zespołu, w którego skład weszliby przedstawiciel MZDiM oraz osoby wskazane powyżej, który przejąłby zarządzanie Śródmieściem.

Powyższe jest niezbędne z uwagi na to, że MZDiM zarządzane przez Zbigniewa Gustka bardzo dobitnie pokazało, że nie jest w stanie udźwignąć ciężaru zarządzania Śródmieściem w jakichkolwiek aspektach, począwszy na myśleniu o kompleksowym rozwoju, jak i dbaniem o tak przyziemne sprawy jak czystość. Konieczne są zatem radykalne zmiany organizacyjne. Ponadto, chodzi także o zapobieżenie zaprzepaszczenia tego, co uda się osiągnąć w wyniku konsultacji. Najlepszym przykładem jest oszpecenie przez Zbigniewa Gustka otoczenia jez. Długiego poprzez ustawienie tam żółtych barierek i dopuszczenie do utworzenia błotnistych klepisk dla samochodów, w tym jednego wprost na kosztownej ścieżce rowerowej i trakcie pieszym. Jedynym sposobem na uniknięcie powtórzenia tego typu działań w Śródmieściu jest odebranie dyrektorowi MZDiM kompetencji do podejmowania jakichkolwiek samodzielnych decyzji w sprawie Śródmieścia, a także powierzenie bieżącego administrowania osobom, które posiadane środki przeznaczą w pierwszej kolejności np. na częstsze i rzetelniejsze sprzątanie, a nie na zamówienie projektu sygnalizacji świetlnej, która nigdy nie miała powstać.
Jakub Bartoszewicz
 
Posty: 321
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 09:51

Odp: Komunikacja

Postautor: Jakub Bartoszewicz » 04 grudnia 2012, 11:48

I jeszcze jedna sprawa, związana ze skomunikowaniem Śródmieścia z Zatorzem poprzez most Powstańców Węgierskich:
1. utworzenie na ul. Zientary Malewskiej ścieżki rowerowej, krzyżującej się z ul. Limanowskiego i prowadzącej prawą stroną mostu na ul. Partyzantów i tam łączącej się ze ścieżką biegnącą tamtą ulicą.
2. na moście odgrodzenie traktu pieszczego i pieszo/rowerowego od jezdni poprzez usytuowanie tam szyb zbrojonych o wysokości np. do 1,5 m - 2 m styliziowanych np. na motyw trawy (podłużne źdźbła w kolorze zielonym, pozostałe części przezroczyste). Pomysł podsunięty przez Panią Teklę (ja proponowałem pergolę i zieleń, ale ta mogłaby się okazać za ciężka).

Powyższe sprawi, że przejście mostu stanie się przyjemniejsze, gdyż piesi przynajmniej trochę zostaną odgrodzenie od jadących samochodów.
Jakub Bartoszewicz
 
Posty: 321
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 09:51

Odp: Komunikacja

Postautor: Jakub Bartoszewicz » 04 grudnia 2012, 12:06

I jeszcze jedna sprawa, nakazanie obsłudze strefy płatnego parkowania informowania napotkanych kierowców o tym, że parkują niezgodnie z przepisami oraz powiadamianie Straży Miejskiej w każdym przypadku, gdy nieprawidłowe parkowanie zostanie zauważone.

Dzisiaj mamy do czynienia z sytuacją, że obsługa strefy całkowicie ignoruje okoliczność niepawidłowego parkowania, co z jednej strony wprowadza kierowców w błąd, a z drugiej ich demoralizuje (skoro płacę za parkowanie na trawniku i ktoś to sprawdzał i nic nie powiedział, to jest ok).
Jakub Bartoszewicz
 
Posty: 321
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 09:51

Następna

Wróć do Zintegrowany Program Rozwoju Śródmieścia